Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh dvounápravového podvozku traktorového nosiče
Pučálka, Lukáš ; Veverka, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Výměný systém nástaveb v oblasti zemědělství se jeví jako nejefektivnější způsob přepravy materiálů. Rychlá výměna nástaveb, to je největší trumf pro vyšší efektivitu investice, kterou zákazník udělá. Práce pojednává o mnoha způsobech konstrukčních řešení z hlediska použití a jízdních vlastností
Využití traktorového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby
KRÁL, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá využitím traktorového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby. Traktorové dopravní systémy se skládají z tažného a přípojného vozidla, které je nosičem několika druhu nástaveb. V tomto případě se jedná o sklápěcí korbu a rozmetadlo hnoje. Pro svojí práci jsem si vybral podnik Agrospol Mladá Vožice a.s., který využívá výměnné systémy Annaburger HTS 20.79 ve složení podvozek, sklápěcí korba a rozmetadlo hnoje. V práci jsou popsány technické parametry jednotlivých nástaveb výměnného systému, jejich využití a je proveden rozbor investičních a provozních nákladů.
Porovnání automobilového a traktorového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby
HRACH, Milan
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním automobilového a traktorového dopravního systému s výměnnými nástavbami a jejich využití v podniku zemědělské prvovýroby z hlediska technických parametrů, rozboru využití jednotlivých nástaveb, rozboru investičních a provozních nákladů a porovnáním obou systémů na základě zjištěných parametrů. Porovnáván byl nákladní automobil Tatra Phoenix 158 s nástavbami pro převoz sypkých a objemných materiálů, rozmetadla chlévské mrvy a nástavby určené pro přepravu těžkých materiálů s traktorovým dopravním systémem John Deere 8320 a tandemového návěsu Fliegl s kejdovací a vyhrnovací nástavbou ASW 268 v Zemědělském družstvu Čížová. Při výkonnostním porovnání obou systémů při odvozu senáže bylo dosaženo nejvyšší hmotnostní výkonnosti u traktorového dopravního systému a to 14,39 t.h-1, což je v porovnání s automobilovým systémem o 5,94 t.h-1 méně. Naopak při porovnání spotřeby pohonných hmot na ujetou vzdálenost, přepravenou hmotnost a cyklus byla zaznamenána nejnižší spotřeba u nákladního automobilu Tatra. Ekonomické porovnání ukázalo, že nákladní automobil Tatra Phoenix 158 má nižší náklady na ujetou vzdálenost, přepravené množství nákladu a na tunokilometr oproti traktorovému dopravnímu systému. Náklady na ujetou vzdálenost činí 90,24 Kč.km-1, což je v porovnání s traktorovým systémem o 100 Kč.km-1 nižší. Hodnota nákladů na přepravené množství nákladu se u nákladního automobilu pohybuje na 92,10 Kč.t-1. Ve srovnání s traktorovým systémem je tato hodnota nižší o 24,83 Kč.t-1. Nejnižší rozdíl nákladů byl zaznamenám při hodnocení nákladů na tunokilometr, kde nákladní automobil Tatra dosáhl nákladů 9,42 Kč.tkm-1, což je ve srovnání s traktorovým dopravním systémem nižší o 3,28 Kč.tkm-1.
Návrh dvounápravového podvozku traktorového nosiče
Pučálka, Lukáš ; Veverka, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Výměný systém nástaveb v oblasti zemědělství se jeví jako nejefektivnější způsob přepravy materiálů. Rychlá výměna nástaveb, to je největší trumf pro vyšší efektivitu investice, kterou zákazník udělá. Práce pojednává o mnoha způsobech konstrukčních řešení z hlediska použití a jízdních vlastností
Využití automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby.
STRUSKA, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá ekonomickým zhodnocením automobilového systému s výměnnými nástavbami a možnostmi jejich využití. Díky své konstrukci může být automobilový systém nosičem několika druhů nástaveb. V tomto případě je zkoumaný nosič nástaveb Tatra 815 AGRO a nástavbami jsou konkrétně korba na sypké materiály, velkoobjemová nástavba a nástavba se základem rozmetadla tuhých hnojiv RU 10, speciálně upravena pro potřeby podniku. Hodnoceny byly provozní a investiční náklady celého dopravního systému, využití a výkonnosti jednotlivých nástaveb, ale také technické parametry. V mé práci jsou také uvedeny informace charakterizující zkoumaný podnik Agraservis s.r.o. Veškeré potřebné informace byly zjištěny pozorováním a zpracováním časového snímku jednotlivých nástaveb, nebo na základě interní podnikové dokumentace, mezi které patří vážní deník, výkazy práce nebo výroční zpráva.
Hodnocení automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby.
KULÍK, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá hodnocením automobilového dopravního systému s výměnnými nástavbami v podniku zemědělské prvovýroby a možnostmi jeho využití. Díky své konstrukci může být automobilový dopravní systém nosičem několika druhů nástaveb. V tomto případě zkoumaný dopravní systém ve zvoleném podniku využívá korbu na sypké materiály, cisternu a velkoobjemovou korbu. Jednalo se o nákladní automobil LIAZ 151 s korbou CSAO na sypké materiály, fekální cisternou ACF 041 a velkoobjemovou korbou na přepravu objemných krmiv. Hodnoceny byly zejména provozní a investiční náklady celého dopravního systému, využití a výkonnosti jednotlivých výměnných nástaveb, ale také technické parametry. Dále byl charakterizován podnik zemědělské prvovýroby ZD Trhový Štěpánov a.s.. Informace potřebné pro tuto bakalářskou práci byly zjištěny pozorováním a zpracováním časového snímku jednotlivých nástaveb. Dále byly informace čerpány z vnitropodnikových materiálů, jako jsou například vážní deník, výkazy práce, výroční zpráva podniku a další prameny dat. Z hlediska ekonomických nákladů byly zjištěny náklady na ujetý kilometr 27,91 Kč/km, náklady na převezenou tunu 52,93 Kč/t a náklady na tunokilometr 7,46 Kč/tkm. Celkové provozní náklady činí 702 243,62 Kč. Dalším výsledkem zkoumání byla stanovena spotřeba a roční využití jednotlivých nástaveb. U korby CSAO byla zjištěna spotřeba 0,69 litrů na převezenou tunu a roční využití bylo 98 dní. U fekální cisterny ACF 041 činila spotřeba 29,1 litrů na jeden hektar aplikovaný kejdou. Velkoobjemová nástavba měla spotřebu 0,93 litrů na převezenou tunu a byla využita 34 dní.
Porovnání traktorového a automobilového zemědělského dopravního systému s výměnnými nástavbami v podnicích zemědělské prvovýroby.
DVOŘÁK, Tomáš
Podniky zemědělské prvovýroby používají dva dopravní systémy. Jedná se o traktorový dopravní systém a automobilový dopravní systém. Traktorový dopravní systém je složen z tažného a přípojného vozidla Grand Super, či z tažného a více přípojných vozidel. Tažné vozidlo je tvořeno zemědělským tahačem John Deere 6620. Automobilový dopravní systém je složen z nákladního automobilu Tatra 815 Agro. Nákladní automobil může být doplněn pouze jedním přípojným vozidlem. Uvedené dopravní systémy mohou být v podnicích zemědělské prvovýroby používány současně i na totožné procesy. Automobilové dopravní systémy v zemědělské prvovýrobě jsou ve většině případech použitelné pro více procesů. Toto je dáno konstrukcí dopravního systému, který může být osazen nástavbami s různým použitím. Možnosti porovnání dopravních systémů jsou s použitím universálních podvozků zvýšeny. Náklady, které jsou spojeny s provozem dopravních systémů, jsou snáze porovnatelné. Pokud u traktorového dopravního systému není potřeba použití více odlišných přípojných vozidel, je zde možnost jednoduchého porovnání s automobilovým dopravním systémem. Je zřejmé, že použití automobilového dopravního systému na delší vzdálenosti je vhodnější, nežli použití traktorového dopravního systému. Náklady na ujetí jednoho kilometru jsou u porovnávaných dopravních systémů rozdílné o velice znatelnou částku. Tento rozdíl činí 36,85 Kč. Naopak použití na kratší vzdálenosti k přepravení většího množství materiálu je vhodné použít traktorový dopravní systém. Náklady na převezení jedné tuny materiálu jsou rozdílné o 11,55 Kč.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.